Najczęstsze błędy w samodzielnej księgowości
23:51:00
Każdy, kto prowadzi własną firmę wie, że sprawy księgowe to nie lada zadanie. Prowadzenie samodzielnej księgowości może sprawiać sporo kłopotów i nie trudno tutaj o pomyłki.
Księgowość jest działem w firmie, w którym nie ma miejsca na pomyłki.
Oto kilka najczęściej popełnianych błędów w samodzielnej księgowości:
- błędy merytoryczne,
- nieznajomość podziału kosztów podatkowych,
- błędy w rozliczaniu podatku VAT,
- brak terminowego składaniu deklaracji,
- rozliczanie kosztów w nieodpowiednich okresach,
- błędne wrzucanie w koszty uzyskania przychodu niektórych wydatków,
- błędne dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
- zbyt krótki okres przechowywania dowodów księgowych.
Dlaczego warto zlecić prowadzenie księgowości profesjonalnemu biuru rachunkowemu?
1. Biuro zawsze jest czynne - księgowy może odmówić pomocy ze względu np. na chorobę, natomiast w biurze pracuje zawsze więcej księgowych, dzięki czemu przedsiębiorca otrzymuje pomoc w momencie, kiedy jej potrzebuje.
2. Biuro rachunkowe mniej kosztuje.
3. Biuro odpowiada w pełni za wyrządzoną szkodę.
4. W biurze łatwiej o komplementarne usługi, ponieważ pracuje tam więcej specjalistów, którzy oferują swoją pomoc w różnych dziedzinach.
Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, udzielimy cennych porad oraz doradzimy. Jesteśmy do pełnej dyspozycji.