Skrócenie czasu przechowywania akt pracowniczych

02:05:00

Celem nowych przepisów mówiących o skróceniu akt pracowniczych jest odciążenie pracodawców.

Po wprowadzeniu zmian przedsiębiorcy będą mniej czasu poświęcać na archiwizowanie dokumentacji pracowniczej w zakładach pracy oraz ponosić mniejsze koszty.

Główne zmiany dotyczą przede wszystkim przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracowników oraz zleceniobiorców.

Istnieje możliwość skrócenia okresu przechowywania akt pracowniczych do 10 lat. Wprowadzenie tych zmian umożliwia przekazywanie na bieżąco do ZUS imiennych raportów miesięcznych wszystkich danych niezbędnych  do ustalenia prawa do wybranego świadczenia emerytalnego lub rentowego i jego wysokości.  Informacje dotyczące wypłaconego przychodu zostaną zapisane na koncie ubezpieczonego.


Po wprowadzeniu nowych zmian przedsiębiorcy będą mieli możliwość przechowywania akt pracowniczych w formie elektronicznej.


Przeczytaj także:
Od 2018 roku elektroniczne zwolnienia lekarskie!