Jak wybrać nazwę firmy - aspekt reklamowy

01:25:00

Z reklamowego punktu widzenia najlepiej, aby reklama była krótka. Według statystyk wynika, że ze 100 największych przedsiębiorstw na świecie, aż 20 ma nazwy 5-literowe bądź krótsze. Z jednej strony zwiększa to szanse na zapamiętanie nazwy przez klientów, a z drugiej ułatwia późniejsze działania marketingowe, polegające na projektowaniu opakowań, logo, czy wizytówek.

Kolejnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze nazwy firmy jest to, czy będzie ona działać na polskim rynku, czy również zagranicznym. Kontrahenci z innych państw mogą mieć problem z zapisem oraz wymową charakterystycznych dla naszego języka głosek (ę, ą, ś, ć, ź). Warto również sprawdzić dostępność domen internetowych pod kątem danej nazwy. To ważne w kontekście tworzenia strony internetowej.

Jedną z najważniejszych cech o jakich nie można zapomnieć jest oryginalność. Z jednej strony lepiej unikać sformułowań charakterystycznych dla danej branży, aby nie brzmiała ona tak jak reszta. Z drugiej strony, niewskazane jest również nazewnictwo zupełnie oderwane od rzeczywistości.