Jak zmniejszyć koszty w przedsiębiorstwie?

00:38:00

Mimo, że samo założenie działalności gospodarczej nie jest skomplikowane dla przedsiębiorców, tak właściciel świadomy jest, jak duże koszty na początku trzeba ponieść - składki ZUS, podatki między innymi PIT, a w niektórych przypadkach także i VAT. Oprócz tego dochodzą jeszcze wydatki związane z zakupem odpowiedniego sprzętu, zatrudnieniem pracowników itp. Podsumowując, na każdym etapie dobrze by było zaoszczędzić, aby efektywniej prowadzić firmę. Jak zmniejszyć koszty w działalności gospodarczej?

Mniejszy ZUS - Jedną z uchwał, jaką ustanowił Sejm jest pakiet, który ma za zadanie ułatwić prowadzenie biznesu w Polsce. Jedną z regulacji jest ulga na start, jaką otrzymują przedsiębiorcy, którzy spełniają warunki m.in. są osobą fizyczną, podejmują działalność po raz pierwszy lub ponownie po upływie 5 lat, a także nie zamierzają świadczyć usług na rzecz byłego pracodawcy. 

Optymalizacja podatkowa - przedsiębiorcy mają do wyboru jedną z kilku form opodatkowania: m.in. podatek liniowy, ryczałt ewidencjonowany, kartę podatkową lub na zasadach ogólnych. Decydując się na jedną z nich, podatnik ma możliwość zmniejszenia obciążeń podatkowych.

Koszty firmowe - założenie działalności gospodarczej wiąże się z kosztami, lecz rozliczając się na zasadach ogólnych lub podatkiem liniowym mamy prawo do obniżki wysokości podatku dochodowego. Przedsiębiorca może zarówno zaoszczędzić na zakupie sprzętu, zrezygnowania z niektórych przywilejów, a także wpisywać niektóre rzeczy w koszty firmy.