Pełna księgowość w firmie
07:42:00
Podmioty gospodarcze zobowiązane są
do prowadzenia księgowości swojej działalności. Jedne z nich
prowadzą ją w formie uproszczonej, inne zaś muszą stosować u
siebie tzw. pełną księgowość.
Pełną księgowość muszą stosować obowiązkowo spółki kapitałowe oraz spółki komandytowe i spółki komandytowo-akcyjne, a także spółki cywilne, jawne, partnerskie,
osoby fizyczne, gdy ich przychody netto z wykonywanej działalności
w ubiegłym roku obrotowym wyniosły co najmniej równowartość 2 000 000 euro w polskiej walucie; wszystkie jednostki administracyjne(
gminy, powiaty, województwa itp.).
Wszystkie zasady związane z
prowadzeniem pełnej księgowości regulują przepisy ustawy o
rachunkowości, którą jednostki gospodarcze muszą przestrzegać.
Pełna księgowość polega na
rejestrowaniu wszystkich zdarzeń gospodarczych zachodzących w
firmie. Należy je księgować i zapisywać na odpowiednich kontach
księgowych. Konieczne jest sporządzanie sprawozdań z działalności
jednostki.
Pełną księgowość prowadzi się w formie ksiąg rachunkowych, które składają się z:
- dziennika, gdzie ewidencjonowane są zdarzenia gospodarczej,
- kont księgi głównej oraz kont ksiąg pomocniczych,
- zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz kont ksiąg pomocniczych,
- wykazu składników aktywów i pasywów.
Pełną księgowość prowadzi się w formie ksiąg rachunkowych, które składają się z:
- dziennika, gdzie ewidencjonowane są zdarzenia gospodarczej,
- kont księgi głównej oraz kont ksiąg pomocniczych,
- zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz kont ksiąg pomocniczych,
- wykazu składników aktywów i pasywów.
ZALETY pełnej księgowości
|
WADY pełnej księgowości:
|
|
|
.